تماس با مدیر فنی : ۰۹۱۳۰۰۰۵۱۵۶ -- ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۵۶
دفتر اصفهان : ۱۲-۳۲۲۳۳۱۱۱-۰۳۱ دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۵۰۳۸۰۱

نحوه عملکرد اینورتر ریسان سری VX

آشنایی با اینورتر ریسان سری VX

اینورتر ها و درایور ها نوعی کنترل کننده دور موتور هستند که برای تنظیم دور الکتروموتور های استفاده می گردند که اینورتر ریسان سری VX یکی از بهترین انواع این نوع اینورترها است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد .

اینورترها وظایف مختلف و گوناگونی دارند اما اینورتر ریسان سری VX از دسته اینورترهای کنترل دور موتور محسوب میشود که قادر است دور موتور را از صفر آر پی ام ( RPM ) تا چند برابر دور نامی موتور به طور پیوسته تغییر و کنترل نماید .

 

نحوه عملکرد اینورتر ریسان سری VX  برای کنترل دور الکتروموتور های مختلف

نحوه عملکرد اینورتر ریسان سری VX  برای کنترل دور الکتروموتورهای مختلف بر اساس تبدیل توان ورودی با ولتاژ و فرکانس ثابت به توان خروجی با ولتاژ و فرکانس متغیر می باشد و باید توجه داشت که دور یک موتور یا الکتروموتور تابعی از فرکانس منبع تغذیه آن است به همین دلیل تمامی اینورترها باید ابتدا برق اصلی را به ولتاژ DC تبدیل نموده و سپس آن را به ولتاژ AC  یک ولتاژی با فرکانس و ولتاژ متناوب یا متغیر است بدل نمایند که با این ویژگی امکان کنترل دور موتور مهیا می گردد .

 

 

مزایای استفاده از اینورتر ریسان سری VX

تنظیم دور موتور توسط اینورتر های ریسان سری VX علاوه بر انعطاف پذیر نمودن پروسه های صنعتی در این زمینه با استفاده از ساختاری ها مهندسی و فنی که در ساخت این اینورتر ها طراحی گردیده است قابلیت صرفه جویی بسیار بالا انرژی را نیز برخوردار هستند . و همچنین یکی دیگر از ویژگی های اینورترهای ریسان سری VX  کاهش قابل توجه جریان راه اندازی کشیده شده از شبکه می باشد به طوری که این جریان بسیار کمتر از جریان نامی انواع مختلف موتورها و الکتروموتور هاست .

از دیگر قابلیت های اینورتر ریسان سری VX  می توان به قطع و وصل های کاملا تحت کنترل و همچنین شروع به کار و پایان کار بسیار نرم موتور اشاره کرد . و با توجه به این قابلیت میتوان زمان قطع و وصل را با دقت بسیار بالایی تنظیم نمود که در بعضی از صنایع خاص مانند پتروشیمی و پالایشگاه ها این مولفه بسیار کارآمد و کاربردی می باشد، زیرا در مواردی نیاز به کنترل در کسری از ثانیه و یا صدم دقیقه می باشد . که با استفاده از اینورتر ریسان سری VX  این امکان و توانایی وجود خواهد داشت . و همین ویژگی به طور غیر مستقیم باعث افزایش عمر و کاهش استهلاک انواع موتور و الکترو موتور ها می گردد زیرا کنترل قطع و وصل به صورت نرم و قابل تنظیم باعث کاهش قابل ملاحظه فشارهای مکانیکی و الکتریکی در کانکشنها و سایر ادوات دوار می گردد .

همچنین با این قابلیت میتوان زمان وصل و قطع را میتوان با دقت تنظیم نمود. این تنظیم زمانها میتوانند از کسری ثانیه و یا صدم دقیقه باشد. قابلیت درایو در قطع و وصل کنترل شده موجب کم شدن قابل توجه فشارهای مکانیکی و الکتریکی در کانکشن ها و سایر ادوات دوار می گردد.

و مهمترین مزیت کنترل کننده های دور موتور ریسان سری VX ،  نصب کارت های آپشنال بروی آنها می‌باشد که باعث افزایش قابلیت آنها می شود

 

مطالب مرتبط