تماس با مدیر فنی : ۰۹۱۳۰۰۰۵۱۵۶ -- ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۵۶
دفتر اصفهان : ۱۲-۳۲۲۳۳۱۱۱-۰۳۱ دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۵۰۳۸۰۱

اینورتر ریسان کنترل اتوماتیک پمپ ها و فن ها

همانطور که میدانید به نوعی از کنترل کننده های دور موتور درایو یا به اصطلاح AC DRIVER  گفته میشود که درایو ریسان سری MX  نمونه ای از این نوع درایو ها می باشد .

در واقع درایوها به دستگاه هایی اطلاق می شود که برای تغییر سرعت موتورهای سه فاز و تک فاز به کار می روند که مولفه لازم برای تغییر این سرعت موتور معمولا تغییر فرکانس و ولتاژ کار موتور می باشد. که چگونگی انجام این کار توسط درایو ریسان و انواع دیگر درایوها نیاز به داشتن دانش فنی و مهندسی در این حوزه می باشد . البته باید دانست که شیوه کار در این درایوها بر اساس تغییر همزمان فرکانس و ولتاژ می باشد و نکته مهم دیگر در مورد درایوهای سه فاز این است که ابتدا ولتاژ سه فاز اعمالی به موتور توسط یکسوساز به ولتاژ DC تبدیل می گردد و با استفاده از تبدیل ولتاژ DC  به ولتاژ AC مقدار المان های متغیر فرکانس و ولتاژ جهت اعمال به دور موتور در اختیار ما خواهد بود .

 

کاربرد ها و مزایای درایو ریسان سری

کاربرد درایو ریسان سری MX با توجه به توضیحات بالا جهت کنترل دور پمپ ها و فن ها می باشد . در درایو ریسان تغییر فرکانس و ولتاژ توسط کاربر نیز میتواند انجام پذیرد که در نهایت بدینوسیله می توان سرعت فن ها و پمپ ها را کنترل نمود .درایو ریسان با اعمال این تغییر مقدار جریان و گشتاور راه اندازی موتور را ثابت نگه میدارد بنابراین برای راه اندازی تمام پمپ ها و فن ها با بار های مختلف سبک و سنگین بسیار مناسب می باشد .

امروزه استفاده از درایوهای ریسان سری MX  در صنایع مختلف بسیار رایج گردیده است و مزایای زیادی مانند :

  1. راه اندازی نرم پمپ ها و فن ها
  2. امکان کنترل سرعت متناسب با نیاز کاربر
  3. صرفه جویی در مصرف انرژی
  4. امکان کنترل چندین پمپ و یا فن به طور همزمان
  5. تنظیم فشار یا دبی مقدار مصرف آب
  6. کنترل اتوماتیک بدون نیاز به هیچ سیستم کنترل اضافه

 

 

علاوه بر موارد فوق درایو ریسان سری MX  دارای برنامه های پیشرفته کنترلی برای کاربردهای مختلف در صنایع می باشد . از دیگر قابلیت های درایو ریسان کاهش جریان راه اندازی  می باشد و همچنین این درایو با افزایش تدریجی فرکانس، موتور را بصورت بسیار نرم راه اندازی می نماید که این ویژگی موجب می گردد علاوه بر کاهش تنش های الکتریکی روش شبکه ، از شوک های مکانیکی به پمپ و فن ها جلوگیری گردد و در نتیجه عمر پمپ ها و فن ها و به طور کلی استهلاک در پمپ ،  بلبرینگ ها و پروانه ها به طرز قابل توجهی پایین آورده شود .

برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی اینورتر ریسان سری MX و مشخصات ورودی و خروجی دستگاه ،مشخصه های I/O  کنترل ، و توابع کنترل اصلی اینورتر ریسان می توانید همین حالا با تیم فنی شرکت تماس و از متخصصین ما مشاوره بگیرید و در صورت نیاز پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

مطالب مرتبط