تماس با مدیر فنی : ۰۹۱۳۰۰۰۵۱۵۶ -- ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۵۶
دفتر اصفهان : ۱۲-۳۲۲۳۳۱۱۱-۰۳۱ دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۵۰۳۸۰۱

کنترل دور انواع موتور های AC با اینورتر ریسان

یکی از پرکاربرد ترین موتور ها در صنایع مختلف انواع موتورهای AC می باشد که با وجود اینورترهای کنترل دور موتور با کارایی های گوناگون به مانند اینورتر ریسان قابلیت و کاربردهای متفاوتی را در صنایع و کارخانجات دارد .

اگر بخواهیم خیلی کلی موتورهای AC را تشریح کنیم باید گفت که این موتور جریان متناوب را با استفاده از یک پدیده القایی الکترومغناطیسی به توان مکانیکی تبدیل می کند که به همین دلیل به موتور های AC  موتورها القایی نیز اطلاق می گردد . بنابراین یکی از مهم ترین بخش های عملکرد این موتور ها استفاده از جریان متناوب می باشد و در واقع در این نوع از موتور ها جریان هدایت گر جریان متناوب است . استاتور و روتور نیز دو بخش مهم از موتورهای القایی می باشند و قسمت دوار موتور ، روتور نام دارد که اینورتر ریسان با مدل های مختلف طراحی کنترل دور موتور در واقع ارتباط مستقیم و ناگسستنی با این دو بخش دارد همچنین باید افزود که موتور های AC  ممکن است که یک فاز یا سه فاز باشند .

با توجه به عملکرد انواع موتور های القایی در صنایع مختلف نیاز به کنترل دور موتور های گوناگون با قابلیت ها و برنامه ریزی های متفاوت وجود دارد، که این موضوع یکی از موارد بسیار مهم در صنعت برق و الکترونیک می باشد شما میتوانید با استفاده از انواع اینورتر ریسان با قابلیت های کنترل دور موتور، طبق برنامه نویسی های مختلف و با آپشن های بسیار مفید و کاربردی این نیاز را برطرف نمایید .

 

مزایا و سودمندی های استفاده از اینورتر ریسان در موتور های القایی

همانطور که میدانید سیستم عملکرد اینورتر ریسان بر اساس سیستم  کنترل دور موتور یا VFD   که به طور معمول برای کنترل دور موتور های القایی از این سیستم استفاده می گردد.

سیستم VFD  با استفاده از تبدیل کردن جریان ثابت به جریان متناوب که جریان هدایتگر اصلی موتور های القایی می باشد و همچنین با کنترل دو متغیر این جریان یعنی فرکانس و ولتاژ مدیریت کنترل دور موتور ها را انجام میدهد  علت استفاده از این سیستم در اینورتر ریسان دلایل متفاوت و مختلفی دارد اما از مهم ترین آنها میتوان به :

  • مقرون به صرفه تر شدن تجهیزات کنترل دور موتور
  • پایین ترین مقدار تنش های شدید ولتاژ اعمال شده از شبکه برق
  • کاهش مقدار جریان راه اندازی در هنگام شروع به کار موتور
  • قابل کنترل کردن جریان راه اندازی از 0-100%
  • کاهش چشمگیر استهلاک و در نتیجه افزایش عمر مفید موتور
  • صرفه جویی در مصرف انرژی برق
  • راه اندازی نرم و کاملا تحت کنترل موتور

برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه انواع اینورتر ریسان  و همچنین آشنایی با دیگر محصولات این شرکت و آگاهی از  موارد فنی ، تخصصی ، خرید ، نصب ، راه اندازی و  یا دریافت کاتالوگ و بروشورهای مربوطه لطفا با مراجعه به سایت از طریق لینک زیر و یا برقراری تماس با شماره تلفن های موجود از راهنمایی و مشاوره  متخصصین این محصول برخوردار شوید .