تماس با مدیر فنی : ۰۹۱۳۰۰۰۵۱۵۶ -- ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۵۶
دفتر اصفهان : ۱۲-۳۲۲۳۳۱۱۱-۰۳۱ دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۵۰۳۸۰۱

مزایا و کاربردهای اینورتر ریسان سری EX

اینورتر ریسان سری EX و مزایا و کاربرد های آن را بهتر بشناسیم

اینورتر ریسان سری EX  از سری اینورترهای کنترل دور موتور می باشد که کاربرد فراوانی در صنایع آب و فاضلاب و همچنین نصب بر روی پمپ های آب ، انواع فن ها در کارخانجات مختلف ، انواع کمپرسورها ، میکسرها و ماشین های ساده دارد .

نحوه عملکرد اینورتر ریسان سری EX به مانند دیگر اینورترهای کنترل دور موتور بر اساس تنظیم مولفه های فرکانس و ولتاژ متغیر در یک الکتروموتور ، پمپ ، کمپرسور یا میکسر می باشد با توجه به اینکه معمولا در انواع اینورترها ابتدا باید ولتاژ متناوب یا AC  را که دارای فرکانس و ولتاژ متغیر می باشد و با تبدیل ولتاژ DC  یا ولتاژ ثابت بدست می آید اینورتر ریسان سری EX  نیز به همین روش عمل کرده و پس از در اختیار گرفتن فرکانس و ولتاژ متغیر با طراحی فنی و مهندسی و گزینه های مختلفی که به کاربر خود می‌دهد امکان تنظیم دور موتور را ایجاد می نماید .

قابلیت ها و مزایای استفاده از اینورتر ریسان سری EX

یکی از مهم ترین قابلیت های یک کنترل کننده دور موتور به مانند اینورتر ریسان سری EX  توانایی تنظیم دور موتور به صورت انعطاف پذیر و کاملا قابل کنترل و تنظیم توسط کاربر می باشد که از این لحاظ اینورتر ریسان سری EX  با در اختیار قرار دادن برنامه های طراحی شده برای این گزینه بسیار کار کاربر را ساده نموده است که میتوان با یک برنامه ریزی، متناسب با نیاز کاربر در صنایع مختلف صرفه جویی شایانی نیز در مصرف انرژی نمود . از دیگر ویژگی های اینورتر ریسان سری EX  کنترل جریان راه اندازی  الکتروموتورها ، پمپ ها ، کمپرسورها و میکسر ها و به طور کلی هر گونه دستگاه دارای بخش دوار و جریان راه اندازی می باشد که این گزینه و امکان کاهش آن تاثیر به سزایی در کمتر شدن جریان نامی سیستم دوار دارد و یکی از شاخصه های مهم برای کاربران این حوزه می باشد .

امکان نحوه راه اندازی به شیوه ای که کمترین فشار در هنگام شروع و همچنین پایان کار یک موتور باید صورت پذیرد از دیگر ویژگی های اینورتر ریسان سری EX  است که با توجه به ویژگی های خاص این اینورتر نهایت دقت ، نرمی ، زمان تنظیم و…. را میتوان با استفاده از آن در سیستم و شبکه موتورها و الکتروموتورها ایجاد نمود . و همین ویژگی و نحوه تنظیم آن البته در صورتی که به صورت تخصصی و درست تنظیم گردد میتوانند عاملی بسیار تاثیر گذار در طولانی شدن کارکرد و عمر یک دستگاه دوار به مانند موتور ها و پمپ ها و میکسرها و …. داشته باشد و در نتیجه باعث صرفه اقتصادی قابل توجهی در خرید یک دستگاه دوار گردد .

کاربرد های اینورتر ریسان سری EX

اینورتر ریسان سری EX در اکثر صنایع مهم و اساسی که نیاز به سیستم گشتاور کنترل به صورت حلقه باز ( Open Loop ) دارند کاربرد دارد این اینورتر بر روی ماشینها و ادوات زیر قابل نصب می باشد :

  • ماشین کاغذ
  • ماشین نساجی
  • ماشین برش
  • ماشین ابزار
  • ماشین کشش سیم و مفتول
  • ماشین رولینگ فولاد
  • انواع پمپ و فن ها
  • کمپرسور ها
  • ماشین تزریق پلاستیک

برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی اینورتر ریسان سری EX و مشخصات ورودی و خروجی دستگاه ،مشخصه های I/O  کنترل ، و توابع کنترل اصلی اینورتر ریسان می توانید همین حالا با تیم فنی شرکت تماس و از متخصصین ما مشاوره بگیرید و در صورت نیاز پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

مطالب مرتبط