تماس با مدیر فنی : ۰۹۱۳۰۰۰۵۱۵۶ -- ۰۹۱۲۰۵۷۵۱۵۶
دفتر اصفهان : ۱۲-۳۲۲۳۳۱۱۱-۰۳۱ دفتر تهران : ۰۲۱۶۶۵۰۳۸۰۱

ماموریت حساس راهوری جرثقیل با استفاده از اینورتر ریسان

جرثقیل ها از گذشته جزو وسیله هایی بودند که وظیفه بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین را به عهده داشته اند و این کار بسیار حساس و تخصصی توسط راهوران آن  که گاها انسان یا حیوان بوده اند انجام می گردیده است امروزه با وجود اینورتر های کنترل دور به مانند اینورتر ریسان این کار با دقت و قدرت بیشتر و همچنین به صورت اتوماتیک به همراه دخالت کمتر انسان انجام می گردد .

ساختار جرثقیل های به مانند پدربزرگ های این وسیله در زمان مصر باستان تشکیل شده از چند بخش اصلی است :

یک بازوی گردان که معمولا بلند است

یک تکیه گاه افقی

دو تکیه گاه عمودی

البته جرثقیل ها انواع مختلفی دارند به مانند : جرثقیل برجی یا تاور کرین ، جرثقیل های سیار ، جرثقیل سقفی ، جرثقیل شناور ، جرثقیل دروازه ای ، بازویی ، آویز و جرثقیل های خاص که به صورت ترکیبی از انواع جرثقیل ساخته می شود اما نکته قابل توجه در تمامی این انواع جرثقیل راهوری و کنترل آنها می باشد که نحوه استفاده از اینورتر ریسان در این نوع وسیله مزایا و ویژگی های خاص خود را دارد .

 

 

کاربرد اینورتر ریسان در جرثقیل ها

پیش از آنکه بخواهیم در مورد کاربرد اینورتر رسان در جرثقیل های صحبت کنیم باید بدانیم که به طور کلی کاربرد جرثقیل ها که معمولا در پروژه های عمرانی بیشتر استفاده می شوند چیست ؟

جرثقیل ها بیشتر در موارد زیر به طور کلی استفاده می گردند :

  • استفاده به عنوان بالابر برای حمل بارهای سنگین
  • انجام بتن ریزی مخصوصا جهت سازه های بلند
  •  تخلیه و بارگیری اجسام ، مصالح و لوازم
  • کمک جهت انجام و تکمیل اسکلت ها و سازه های بتنی
  • کمک جهت انجام و تکمیل نمودن ساختمان ها و سازه های اسکلت فلزی

 

در تمامی موارد فوق جهت استفاده از یک جرثقیل راهور باید به چند نکته در کنترل جرثقیل دقت نماید از جمله : کنترل ترمز و موقعیت عملکرد ، کنترل سرعت بار و جابجایی ، کنترل جهت دهی به اهرم جرثقیل و میزان سرعت و قدرت حرکت ، کنترل حرکت افقی و عمودی جرثقیل ، توجه ویژه به وزن بار جهت حمل و جابجایی و …. وجود اینورتر ها و محول کردن وظایف حساس تمامی این بخشها و راهوری جرثقیل با استفاده از اینورتر ریسان بسیاری از این عملکرد ها را دقیق ، قابل کنترل و اتوماتیک نموده است و تنها کافی است با استفاده از انتخاب مدل مناسب و برنامه نویسی متناسب با عملکرد جرثقیل این وظیفه را توسط اینورتر ریسان به انجام برسانید .

 

 

با استفاده از اینورتر ریسان افزایش سرعت ، دقت و سهولت در راهوری جرثقیل ها

اینورتر های ریسان مخصوص جرثقیل ها با ویژگی های استاندارد و برنامه های مخصوص راهوری جرثقیل عملکرد های زیر را برای کاربر با سهولت ، سرعت و دقت به انجام میرسانند :

  • کنترل ترمز و موقعیت عملکرد در ترکیب با توابع کاربردی از قبیل آنتی شوک و حمل اضافه بار
  • کنترل و بهینه سازی سرعت حرکت بار و حرکت از مبدا تا مقصد مورد نظر
  • حرکت دقیق و بدون خطا در جهت افقی و هم تراز با مسیر مورد نظر
  • کنترل کاهش سرعت حرکت جرثقیل پیش از توقف کامل در محل هایی که حساسیت توقف وجود دارد

 

برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی اینورتر ریسان سری MX و مشخصات ورودی و خروجی دستگاه ،مشخصه های I/O  کنترل ، و توابع کنترل اصلی اینورتر ریسان می توانید همین حالا با تیم فنی شرکت تماس و از متخصصین ما مشاوره بگیرید و در صورت نیاز پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید .

مطالب مرتبط